tisdag 24 mars 2015

Orgalutran - min fiende

Igår tog jag min första injektion med orgalutran och helvetet bröt loss. Jag reagerade otroligt starkt på den och höll på att tuppa av. Självklart var kim på jobbet så fick ringa i panik och försöka få han att få åka hem. Han ringde sina chefer och 25 min senare var han hemma. Dessa 25 minuter kändes som en evighet. jag kallsvettades och frös, samtidigt som det brände i hela kroppen. Jag fick ont i magen och ont i huvudet. jag grät och mådde illa. Fick mer och mer panik pga att jag var ensam.

Kim kom hem och jag lugnade ner mig lite. Vi kom överens om att försöka sova lite och sedan ringa läkaren idag... Jag låg vaken hela natten. Mådde pyton och kräktes till och från. Spenderade natten ned att läsa bloggar och forum om denna hemska medicin. Orgalutran är ingens favorit verkar det som. Fick sjuka mig från jobbet idag då jag mår som jag gör.

Ringde upp läkaren vid 13 idag då deras telefontid öppnade... Kl 15 fick jag svar. En sjuksjöterska svarade och jag förklarade vad som hade hänt. Hon blev lite orolig då hon aldrig hört att någon reagerat på detta sätt tidigare. Hon skulle konsultera läkaren och återkomma...
1.5h senare ringde dom tillbaka...

Under dessa 1.5h så snurrade så många tankar i mitt huvud.  Skulle vi behöva avbryta detta? Måste jag byta medicin? Är det försent? Jag hann bli ledsen minst 5 gånger under denna tid.

Svaret blev dock att jag skulle fortsätta som vanligt ikväll med menopur och orgalutran. Har en läkartid i morgon bitti 8.40 och då skulle vi diskutera vad vi ska göra. Ska vi kämpa oss igenom hela förösket fast jag mår så pass dåligt eller ska vi avbryta, vänta till nästa månad och testa någon ny medicin...

Detta var inget roligt dygn och jag ser verkligen inte fram emot att ta denna spruta ikväll. Känns som jag inte kommer få sova i natt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar