tisdag 31 mars 2015

Äggen är ute.

Kom till kliniken i morse och fick komma in på rummet ganska snabbt. Fick byta om till assexiga sjukhuskläder och lägga mig i sängen.
Sjuksystern kom med lite blanketter att fylla i samt lite tabletter: 2 Alvedon och 1 rohypnol. Fick även infart satt i armen.
Efter ca 30 min flyttades vi till operationssalen. Vid detta laget var jag inte rädd alls utan mer trött efter alla piller.
Ytterligare smärtstillande tillfördes i armen och lokalbedövning sattes. 5 min senare var det klart.
Jag hann knappt reagera. Gjorde inte ont alls.
Fick flytta tillbaka till rummet och sova lite.
Sjuksystern kom in efter ca 60 min och talade om att det hade gått väldigt bra. Dom hade fått otroligt många bra ägg och många bra spermier. Vi hade helt perfekta förutsättningar för att det ska lyckas. 
Vi fick info om ytterligare behandling och på torsdag ska vi tillbaka och återföra vårat superembryo.
Helt galet....
Nu såhär när jag är hemma har jag sjukt ont och försöker allt för att det ska gå över.  Förhoppningsvis är det värt det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar