torsdag 2 april 2015

Fröet är planterat.

Idag skedde det. Vi återförde vårat embryo.
Dagens började väll lite sådär då jag råkade knycka till med huvudet och lyckades på nackspärr på nått sätt. Det överskuggade dock inte spänningen över vad resten av dagen hade att erbjuda.
13:45 hade vi tid på kliniken med otåliga som vi var kunde vi inte vänta. kl 13 var vi på plats i Uppsala.
7 ägg hade dom plockat ut. utav dom 7 blev 5 befruktade, utav dom 5 var 4 bra delade. Så ett fick vi och 3 åkte i frysen. Kändes otroligt skönt att få klara siffror på allt.
Återförandet gick snabbt och kändes knappt. Efteråt kom läkaren in på mitt rum och talade om att rent biologiskt sett så har jag nu ett embryo i min livmoder. Jag kunde inte sluta le. Det var den sjukaste känslan.  Att veta att det sitter där inne; mitt lilla dammkorn.

Innan detta så talade läkaren om för mig "det finns ingen risk att det åker ut när det väl är inne. Du kan hoppa, springa, gå, göra precis som du vill. men det ramlar inte ut" Jag trodde han var helt dum som talade om detta för mig, varje liten människa fattar väll att det inte kan åka ut.
Det var vad jag tänkte innan.... efteråt var det en helt annan tankegång. När jag väl hade mitt dyrbara dammkorn på plats så var jag rädd för att ens gå och kissa. Då förstod jag varför han förklarade detta innan.

Testdag är 18/4 och jag kan inte förstå hur jag ska kunna hålla mig ända tills dess.

Bjuder på en bild på mina sexiga sjukhusstrumpor. 

1 kommentar: