söndag 5 april 2015

Påskhelgen

Igår var det påskmiddag hemma hos mor och far. Vi passade även på att fira syrrans sambo som fyller år. Mormor och morfar var också med. Det blev mycket bebisprat, namn, barnvagn, inredning, rosa eller blått, ska ni ta reda på kön... ja allt som hör till. Det känns fortfarande lite overkligt att lilla dammkornet verkligen är hos mig nu. Finns inga garantier på att det vill stanna men jag kommer njuta av det och behandla det som vilken tidig graviditet som helst. Finns inga anledningar till att oroa sig. Vill det sig inte så får vi ta nya tag, men fram tills vi vet är det positiv energi som gäller.

Då jag inte får dricka alkohol så kom vi fram till att jag kunde köra, Vanligtvis är det Kim som kör överallt och jag dricker vin. Igår blev det tvärt om. Kim tog öl och nubbe till maten. Jag drack alkoholfritt bubbel. Då jag inte kört bil på över ett år var jag otroligt nervös. Vi har bara en bil och det är Kims så normen är att han kör överallt.  (sen hatar jag kims bil också. Den är stor och otymplig, och jag har så svårt att hitta dragläget i den)
När vi flyttar får jag nog köpa mig en en egen liten bil så jag håller vanan uppe. Kommer behöves när vi har en liten att ta hand om.

Nu ska vi åka iväg på en tidig frukostfika med Liza, Jimmy och lilla Molly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar